اجرای پویش هر خانه یک پرچم در آستانه ماه محرم 

اجرای پویش هر خانه یک پرچم در آستانه ماه محرم 

تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۹
سهیلا بهادری گفت: قصد داریم در آستانه فرارسیدن ماه محرم علاوه بر سیاه پوش کردن مسجد و محله، پویش هر خانه یک پرچم را اجرا کنیم.

«سهیلا بهادری» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، با اشاره به در پیش بودن ماه محرم، گفت: قصد داریم در آستانه فرارسیدن ماه محرم علاوه بر سیاه پوش کردن مسجد و محله، پویش هر خانه یک پرچم را اجرا کنیم.

رابط کانون فرهنگی هنری ام ابیها روستای تل شیراز عنبرآباد اضافه کرد: در این طرح قرار است بر سر درب منازل اهالی روستا پرچم سیاه که نشان عزاداری است، نصب کنیم و به همین منظور با مشارکت اهالی روستا پرچم های سیاه خریداری شده که با کمک اعضای کانون در سراسر روستا پرچم سیاه نصب می شود.

وی بیان کرد: از آنجایی که امسال به دلیل شیوع کرونا امکان برپایی سفره های نذری در ماه محرم نیست بنابراین خیرینی که در سال های گذشته سفره غذای نذری برپا می کردند امسال هزینه آن را به تکمیل بنای مسجد اختصاص دادند.

بهادری ابراز کرد: یکی دیگر از برنامه های کانون در ایام محرم، در تداوم رزمایش کمک مومنانه تهیه و توزیع سبد غذایی در بین خانوارهای نیازمند محله مسجد است.

رابط کانون فرهنگی هنری ام ابیها روستای تل شیراز عنبرآباد ابراز کرد: علاوه بر این قرار است مراسم عزاداری محرم هر شب با رعایت کامل نکات بهداشتی و فاصله اجتماعی در فضای باز و به مدت زمان ۲ ساعت برگزار شود.

وی اظهار کرد: همچنین قصد داریم از طریق مجازی ختم قرآن کریم ویژه اموات برگزار کنیم و به همین منظور با مشارکت اعضای کانون هر شب ۳ جز از قرآن کریم به نیت یکی از اموات اهالی روستا قرائت می شود.

بهادری اضافه کرد: برگزاری ختم مجازی زیارت عاشورا یکی دیگر از ویژه برنامه های ماه محرم کانون است که با مشارکت اعضای کانون روزانه اجرا می شود.

رابط کانون فرهنگی هنری ام ابیها روستای تل شیراز عنبرآباد با اشاره به سایر فعالیت های کانون، عنوان کرد: یکی از فعالیت های چند روز گذشته کانون، جمع آوری کمک های خیرین روستا به مبلغ ۷ میلیون تومان بود که با این مبلغ یک راس گوساله قربانی خریداری شد.

وی ادامه داد: ما هر سال در این فصل از سال برای دفع بیماری و بلا یک دروازه قرآن درست می کنیم تا اهالی روستا از زیر این دروازه عبور کرده و علاوه بر این نیز یک راس گوساله قربانی با جلب کمک های خیرین روستا ذبح می شود اما امسال این گوساله قربانی به نیت دفع بلای کرونا ذبح شد.

بهادری بیان کرد: گوشت های نذری پس از بسته بندی در بین ۳۰۰ خانواده نیازمند ساکن روستا توزیع شد.

رابط کانون فرهنگی هنری ام ابیها روستای تل شیراز عنبرآباد در خاتمه ابراز کرد: از سایر برنامه های کانون، توزیع جعبه خرما در بین اهالی روستا به منظور جمع آوری زکات خرما است و امسال این اقدام با هدف تکمیل بنای مسجد انجام می شود.

پایان پیام/ 586